Digitaal whitepaper-ontwerp voor softwareontwikkelaar

Een whitepaper is een document dat omschrijft hoe een product een probleem oplost. Ik moest het opzoeken, toen Sjoukje van MendriX me vroeg om voor hen een digitaal whitepaper-ontwerp te maken. Ze hadden een nieuw onderdeel gemaakt bij hun softwarepakket. Die maakt het makkelijker om bezorgingen goed te plannen.

Het digitale whitepaper moest uiteraard in de MendriX huisstijl, en het mocht een opvallende vormgeving hebben. Het toffe was, dat ik al langer ontwerpen maakte voor MendriX, en hun huisstijl dus goed kende. Toch ontdekte ik iets nieuws bij het ontwerp voor dit whitepaper.

 

 

Vooruit!

Het was me nog nooit eerder opgevallen, maar er zit een pijl in het logo van MendriX. De linkerkant van de grote X vormt een pijl vooruit als je naar de achtergrond kijkt, en niet naar de letter zelf. In design noemen we dat de ‘negatieve ruimte’. Misschien wist je dat FedEx een zelfde soort truc heeft in hun logo, tussen de E en de x.

De pijl vooruit van MendriX heb ik uitgelicht in dit ontwerp. De vorm valt op, en daagt de lezer uit om vooruit te ‘bladeren’. MendriX maakt software voor transportbedrijven en koeriers, en vóóruit is dus een prima gedachte!

MendriX verspreidde het whitepaper als een pdf. Hierdoor konden we ook klikbare links opnemen in het bestand.

 

Je oplossing onder de aandacht

Heb jij een probleem opgelost, en wil je die onder de aandacht brengen? Dan kan ik je helpen met een whitepaper in pdf. Vertel me over je huisstijl en ik maak een opvallend document dat er naadloos in past.

Wil je meer voorbeelden zien? Kijk eens naar de andere huisstijlen, e-books, of promotie die ik heb ontworpen.