Complimenten over je werk zijn tof om te horen. Maar als ze je vragen om er méér van te doen, weet je dat ze het menen! Sjoukje van MendriX was erg blij met het digitale whitepaper dat ik voor haar had gemaakt. Ze vroeg me of ik de lay-out kon aanpassen om een digitaal magazine-ontwerp te maken voor MendriX. Natuurlijk kon ik dat.
Een heel magazine is wel een stukje groter dan een whitepaper van zes pagina’s. Na eindredactie stuurde Sjoukje me een Word Document aan van zo’n 15 pagina’s, helemaal vol met tekst. Ik kan je verzekeren, dat is véél.
Sjoukje en ik waren enthousiast geworden hoe tof het whitepaper was geworden. Kon ik genoeg variatie in dat ontwerp brengen voor een heel magazine met zo veel content?
Ontsaaien
We wilden voorkomen dat alles er uit zag als één grote saaie lap met letters. Samen vonden we manieren om de teksten te ‘ontsaaien’. Klanten van MendriX stuurden foto’s voor bij hun testimonials, en daar kozen we goede stockfoto’s bij.
Bij directe citeringen maakte ik een icoon, dat ik afleidde van de ‘pijl vooruit’. Die was een groot succes geweest bij het whitepaper, dus die gebruikte ik weer.
Digitaal overleg
Dit gebeurde allemaal in een periode die heel raar en druk was voor de logistiek: 2020, het hoogtepunt van de coronapandemie. Dat betekende niet alleen dat we alles digitaal moesten overleggen. Het betekende ook dat de klanten van MendriX superdruk waren! Dus even gauw een paar foto’s sturen, dat duurde soms wat langer.
Uiteindelijk werd het magazine 34 pagina’s. Het staat vol met informatie over de producten van MendriX, en met enthousiaste verhalen van hun beste klanten.
Een digitaal magazine voor jouw promotie?
Als je veel te vertellen hebt over je bedrijf of instelling, kan een digitaal magazine je prima helpen. Je boodschap komt op een frisse manier bij je lezer binnen. Ik help je er graag bij! Laat me weten hoeveel tekst je hebt, en ik ga voor je aan de slag.
Wil je nog wat ideeën opdoen, kijk dan gerust verder door mijn portfolio. Bij de huisstijlen, de e-books, of de kop ‘promotie’ vind je vast iets dat je aanspreekt.