Wie kent niet die paarse Milka koe in de Zwitserse alpenwei? Die koe die melk geeft waarvan de allerlekkerste chocolade gemaakt wordt. Maar waarom paars? Waarom niet gewoon zwart-wit, zoals de meeste koeien in onze wei?
Luxe
Paars is de kleur van rijkdom en luxe. Paarse kleurstof was al bij de oude Romeinen zeldzaam en enorm duur. Het was een luxe als je kleding van deze kleur kon dragen en werd daardoor alleen gebruikt door mensen uit hogere rangen. De chocolade geeft je dus een luxueus gevoel: Even dat moment voor jezelf om van die heerlijke romige chocolade te genieten. Dat wil iedereen wel!
Voor TouchSpeak heb ik om dezelfde reden paars in het logo gebruikt. Het algemene logo voor dit merk is namelijk oranje. Maar er is ook een duurdere, luxere versie van hun diensten, speciaal op maat gemaakt. Paars dus!
Wijsheid
Paars is ook de kleur die vaak door koningshuizen wordt gebruikt en staat voor waarheid en wijsheid. Wat kiekjes van ons koningshuis op social media laten ook zien dat zij dit wel erg letterlijk nemen en een heuse paarse kamer hebben.
Mysterieus, spiritueel
Paars staat ook voor verbeelding, intuïtie en het spirituele. Yogahart, de naam verraadt het al, is met yoga bezig en wilde graag de kleur paars laten terugkomen in haar logo om zo op een luchtige wijze de link met spiritualiteit weer te geven. Hierbij heb ik een groene achtergrondkleur gebruikt, die complementair is met paars, om het geheel fris te houden.
Paarse regen
Dus de volgende keer dat je naar Zwitserland op vakantie gaat, hoef je niet te zoeken naar die koe die te lang in de paarse regen heeft gestaan. Maar je kunt jezelf wel omringen met paars om je chocolade-moment nog rijker te beleven!
Met dank aan Lieve Lies Marketing
Headerfoto door Sandro Katalina op Unsplash
‘Purple Rain’ is de titel van een songtekst van Prince