3 september 2015

Visitekaartje en ansichtkaart voor Zakelijk Duits

Maria Stratemeier heeft een heel kenmerkend handelsmerk: haar rode bril. Deze is prominent zichtbaar. Niet alleen als je haar spreekt, ook op haar website is hij duidelijk aanwezig. Dat de bril haar logo was, is eigenlijk vanzelfsprekend.

Ontwerp visitekaartje

Voor het ontwerp van haar nieuwe visitekaartje wilde Maria haar bril nóg prominenter in beeld brengen. Bakabaka vond dat een uitdaging. Ik vergrootte het logo zo ver uit, dat het niet meer op het kaartje paste. Ondanks dat is hij nog prima herkenbaar.

“Vincent raakte precies waarnaar ik op zoek was. Uit mijn woorden en ideeën heeft hij precies de stijl gevonden die ik wilde.” — Maria Stratemeier

Minimalistisch ontwerp

Om haar contact een vrolijke boodschap te sturen, vroeg Maria mij ook om een ansichtkaart te ontwerpen in de stijl van het visitekaartje. Zo minimalistisch mogelijk, meteen doordringen tot de kern. Een consistente stijl zorgt voor een professionele uitstraling en vraagt meteen aandacht! En het is herkenbaar, ook als je geen rode bril hebt!

Wil je eens van ideeën wisselen over jouw huisstijl? Stuur me gerust een mail, of bel even! »

Referentie

Maria vertelt over het ontwerpproces:

“Van mijn vage visie heeft Vincent prachtig design gemaakt. Ik wilde een ansichtskaart en kwam met drie vragen:

  • Mijn logo voor Zakelijk Duits is deze rode bril. Die moet er prominent op.
  • Ik wil het kaartje kunnen beschrijven met persoonlijke aanvullingen.
  • Het moet strak. Met een knipoog maar zakelijk.

“Vincents eerste ontwerp was meteen “ein Treffer”. Hij raakte precies waarnaar ik op zoek was. Uit mijn woorden en ideeën heeft hij precies de stijl gevonden die ik wilde. Hij adviseerde mij ook erin welke informatie handig of gebruikelijk is om te noemen. Ik wilde het strak, dus zo min mogelijk tekst.

“Het voelt als een stuk huisstijl, helemaal van mij.”

“Nog een plus: Vincent had het geweldige idee om hetzelfde lettertype te gebruiken als in het WordPress-theme van mijn website. Nu weet ik dus dat ik dit lettertype kan downloaden (link van Vincent) en al mijn brieven en lesmateriaal hierin kan schrijven. Het voelt als een stuk huisstijl. Helemaal van mij.

“Ondertussen heeft Vincent uitsluitend de vormgeving en druk van de kaartjes in rekening gebracht — met een korting omdat ik met het eerste ontwerp al meteen tevreden was. En of!
Ik wilde gehoplen worden door een vormgever. Maar ik werd verwend door uitstekend advies, dienstverlening en meedenken.

“Trouwens: het drukwerk regelt Vincent helemaal netjes, voordelig en snel. Hij wacht af tot dat je het product in huis hebt. Pas op mijn blije reactie: ‘Post!’ en ‘Wat zijn ze mooi!’ kreeg ik zijn factuur.”

Geef een reactie